Instalacja produktu na komputerze użytkownika
Wymagania wstępne: Excel 2013/2016/2019/2021/365, SAP GUI 7.50 (SP10 lub późniejszy)/7.60 lub późniejszy, system operacyjny Microsoft Vista lub późniejszy.
Wymagania dodatkowe dla wersji próbnej: Dostęp do Internetu w celu pobrania klucza testowego.
Instalacja EasyInput na komputerze użytkownika jest dość prosta:
a) Rozpakowanie plików instalacyjnych do dowolnego katalogu, jeśli zostały dostarczone w formie spakowanej (zip)
Uwaga! Jeśli przewiduje się aktualizowanie produktu w skali firmy warto rozpakować pliki w katalogu sieciowym i instalować produkt z jednego katalogu sieciowego dla wszystkich użytkowników. Pozwoli to później, na wgranie aktualizacji do tego samego, co przedtem katalogu sieciowego i automatyczną aktualizację produktu u użytkowników (standardowo raz na tydzień sprawdzana jest przez EasyInput dostępność aktualizacji w miejscu skąd pierwotnie instalowano program).
Uwaga! Jeśli wraz z instalacją ma zostać automatycznie wczytana licencja należy plik EasyInput.lic umieścić w tym samym folderze, w którym znajduje się plik instalacyjny setup.exe.
Uwaga! Jeśli wraz z instalacją ma zostać automatycznie wczytana konfiguracja należy plik EasyInput.cfg umieścić w tym samym folderze, w którym znajduje się plik instalacyjny setup.exe (plik EasyInput.cfg można wyeksportować z wcześniej zainstalowanego programu EasyInput – menu wstążki Informacje o EasyInput> Ustawienia > Inne > Eksportuj ustawienia).
b) Uruchomienie z podkatalogu User programu Setup.exe :
* Do poprawnej instalacji konieczne są uprawnienia administracyjne na komputerze użytkownika. Jeśli po uruchomieniu pliku setup.exe, użytkownik zostanie zapytany o zgodę należy potwierdzić możliwość instalacji. Przy instalacji może zaistnieć konieczność restartu komputera (jeśli wymagana jest instalacja dodatkowych komponentów Microsoft).
* W przypadku wykorzystywania 64-bitowej wersji MS Office należy instalować pliki przygotowane dla tej wersji Office (podkatalog User_64bit_Office). Uwaga! Nawet w systemach 64 bitowych najczęściej wykorzystywana jest 32-bitowa wersja MS Office (patrz plik readme.txt dostarczony z plikami instalacyjnymi).
W przypadku poprawnej instalacji użytkownik powinien zobaczyć okno informacyjne:
Ważne: Podczas re-instalacji, stara pliki przykładowe EasyInput mogą zostać nadpisane nowszymi wersjami.
Ważne: Użytkownik do wykorzystania EasyInput potrzebuje odpowiednich uprawnień w systemie SAP. Uprawnienia te zostały opisane w końcowym rozdziale niniejszego podręcznika – „Uprawnienia w systemie SAP”.
Po poprawnym zakończeniu instalacji użytkownik może:
a) Tworzyć nowe skoroszytu EasyInput (skrypty) bazujące na pustym szablonie EasyInput (użyj menu wstążki Nowy skoroszyt EI)
b) Wypróbować skoroszyty przykładowe dostępne poprzez menu wstążki Otwórz szablon EI.
Ważne: Większość przykładów finansowych będzie działa z niewielkimi dostosowaniami. Przykłady logistyczne są zazwyczaj bardziej zależne od konfiguracji konkretnego systemu SAP i dlatego wymagają większych dostosowań. Skrypty funkcjonalne (FM) i OData (OD) są mniej wrażliwe na zmiany w systemie niż skrypty transakcyjne (TR) i skrypty SAP GUI (GS).
Zaleca się weryfikację/ dostosowanie ustawień globalnych po zainstalowaniu EasyInput.
Aby odinstalować EasyInput użyć standardowego instalatora/ deinstalatora Windows.