Page 1 of 1
Mechanizmy weryfikacji danych dla JPK
Posted: Sun Jul 17, 2016 1:42 pm
by moderator
Czy planowana jest implementacja mechanizmów weryfikacji danych wyeksportowanych do plików JPK ?
Re: Mechanizmy weryfikacji danych dla JPK
Posted: Mon Jul 18, 2016 11:16 am
by jpk
W aktualnej wersji rozwiązania jest już zaimplementowana taka funkcjonalność. Dla każdego rodzaju pliku JPK, można opracować zestawienia/raporty zagregowanych dokumentów, czy też pozycji w trzech obszarach:
- zaczytując dane transakcyjne do programu ( przed zapisem do DB )
- podczas zapisu danych do DB
- eksportując dane do pliku XML
Dostępna funkcjonalność pozwala na opracowanie oddzielnych zestawień/raportów dla dokumentów oraz pozycji. Przy czym pojęcie ‘dokumenty’ oraz ‘pozycje’ jest zależne od typu pliku JPK:
- Księgi rachunkowe: dokumenty - konta KG, pozycje – pozycje dziennika oraz pozycje pojedyncze
- Wyciągi bankowe: dokumenty – salda kont bankowych, pozycje – pozycje wyciągów
- Magazyn: dokumenty – dokumenty magazynowe, pozycje – pozycje dokumentów magazynowych
- Ewidencja VAT: dokumenty – dokumenty sprzedaży oraz zakupów, pozycje – szczegóły rozliczenia podatku VAT
- Faktury: dokumenty – faktury sprzedaży oraz zakupu, pozycje – pozycje faktur
W transakcji /BCC/JPKC można opracować takie raporty, w zakładkach: ‘Raporty JPK’ oraz ‘Pola raportu’. Natomiast w transakcji ‘/BCC/JPKR’ można wygenerować opracowane raporte.
Każdy klient który zakupił w firmie BCC rozwiązanie, otrzymał wstępnie skonfigurowane raporty dla ksiąg rachunkowych oraz ewidencji VAT. Jest oczywiście możliwość opracowania własnych raportów uruchamianych w wybranych przez Państwa obszarach.
Przykład opracowania raportu dla zestawienia faktur, w którym będą agregowane wartości netto, vat, brutto, w referencji do waluty w której zostały zaksięgowane dokumenty.
1. Uruchamiamy transakcję /BCC/JPKC, przechodzimy do zakładki ‘Raporty JPK’ i wybieramy przycisk ‘Wyświetlanie->Zmiana’ oraz ‘Nowe wpisy’
2. Wypełniamy pola w następujący sposób:
- ID rap. JPK – dowolne 4 znakowe oznaczenie raportu
- Aktywny – zaznaczamy do pole ( tylko raporty z zaznaczonym polem będę mogły być generowane )
- Tekst ogólny – pole opisowe wypełniane w dowolny sposób
- Jednostka gospodarcza – JG dla której został opracowany raport. Jeżeli chcemy, aby raport był generowany dla wszystkich jednostek należy wprowadzić ‘*’
- T.pliku JPK – dla którego pliku JPK, będzie uruchamiany raport
- Rodz. Rap. – obszar i zakres danych dla których będzie uruchamiany raport. W chwili obecnej dostępne są następujące warianty:
• SI Zapis pozycji w DB
• SH Zapis dokumentów w DB
• XI XML: pozycje
• XH XML: dokumenty
• RI Odczyt pozycji
• RH Odczyt dokumentów
- Struktura – nazwa struktury słownikowej opracowanej w transakcji SE11, na podstawie której będzie generowany raport. Najczęściej będzie to struktura która już została opracowana dla wybranego obszaru danych. Np. dla dokumentów faktur będzie to struktura ‘/BCC/JPK_ST_FA_DOK’, a dla pozycji faktur ‘/BCC/JPK_ST_FA_WIER’.
- Wszystkie pola – w zestawieniu będą widoczne wszystkie pola dla wprowadzonej w polu ‘Struktura’ struktury ( nie zaleca się zaznaczania tego pole ).
Wypełnienie pól dla opracowywanego raportu:
ID rap. JPK: FA01
Aktywny: ‘X’
Tekst ogólny: Wartość faktury
Jednostka gosp.: Y001
T. pliku JPK: FA Faktury VAT
Rodz. rap.: SH Zapis dokumentów
Struktura: /BCC/JPK_ST_FA_DOK
Wszystkie pola: ‘ ’
Po wprowadzeniu danych należy zapisać konfigurację raportu.
3. W zakładce ‘Pola raportu’ należy wskazać jakie pola będą widoczne w opracowywanym raporcie/zestawieniu.
- ID JPK – ID raportu, dla którego opracowujemy konfigurację
- Nazwa pola – nazwa techniczna pola, które będzie widoczne na zestawieniu. Nazwę techniczną pola, najlepiej jest odczytać po wygenerowaniu zestawienia w transakcji /BCC/JPK, najechaniu wskaźnikiem na wybrane pole i naciśnięcia przycisku ‘F1’.
- Pole źródłowe – pole z którego będzie kopiowana wartość ( pole jest nieobowiązkowe )
- O.dz ( operator działania ) – wskazują pole źródłowe z którego będzie kopiowana wartość, można wykonać dostępne działanie na tym polu ( dodawanie, odejmowanie, itp. )
- Kolejność – jeżeli dla jednego pola raportu, wskażemy kilka pól źródłowych, to można kolejność działań.
Dla opracowywanego raportu pola zostały wypełnione w następujący sposób:
ID rap. Nazwa pola
FA01 WAERS
FA01 BNETTO
FA01 BMWST
FA01 BBRUTTO
Po wprowadzeniu danych należy zapisać konfigurację raportu.
4. Należy uruchomić analizę faktur w transakcji /BCC/JPK i zapisać dane
5. W transakcji /BCC/JPKR - JPK – raporty, może wyświetlić utworzone raporty/zestawienia
Ekran selekcji:
- Jednostka gospodarcza – JG dla której ma zostać wyświetlone zestawienie
- Data dokumentów – okresy dla których zostały przeanalizowane dane w transakcji /BCC/JPK
- ID raportu – raportu który będziemy wyświetlać ( w naszym przypadku jest to FA01 ).
Jeżeli dla podanego zakresu dat dokumentów, program odnajdzie więcej niż jedno zapisane zestawienie, wówczas zostanie wyświetlony ekran selekcji, na którym użytkownik może wybrać dane które powinny zostać wyświetlone.
Po akceptacji wprowadzonych danych na ekranie selekcji, zostanie wyświetlony raport lub raporty które zostały utworzone na podstawie danych przetworzonych w transakcji /BCC/JPK.